Task #613
closed
Warden Watchdog - offline kontrola databaze
Added by Jakub Čegan about 12 years ago.
Updated about 8 years ago.
Estimated time:
(Total: 0.00 h)
Description
Skript spousteny z Perlu a provadejici kontrolni dotazy nad databazi udalosti, pripadne klientu.
- Zjistene problemy jsou reportovany pomoci emailu odpovedne osobe (policko requestor, pripadne spravce wardenu.
- Dotazy jsou poskytnu ty analytiky na wiki strance Analýza dat ve Wardenu
Mam pripravenou uvodni verzi tohoto skriptu, zatim se dvema dotazy. Myslim, ze nez budu psat dale, tak by bylo vhodne pockat, nez Tom spoji tabulku klientu a udalosti pomoci klicu. Pokud chceme odesilat emaily, tak bude mimo jine potreba nainstalovat modul Email::Simple
a pripadne Email::MIME
, pokud budeme chtit prilohy.
Pro spravnou funkcnost je potreba, aby byli v tabulce clients
uvededeny u klientu emailove adresy, na kterych je mozne vlastniky kontaktovat. Osobne bych navrhoval misto pridavani dalsiho sloupce zmenit zaznamy ve sloupci requestor
z prijmeni na email adresu (tzn. cegan -> cegan@ics.muni.cz).
Ad 'requestor' - až to začneš testovat na živých lidech , naplň (změň) requestor podle CESNETího LDAPu, pole authorizedMail, pokud není, tak preferedMail. Náhled do databáze uživatelů je i přes https://caas.cesnet.cz/caas/hradmin
Ok. Beru na vedomi. Od zitrka na tom zacinam opet delat.
Do Gitu jsem nahral prvni naprosto funckni verzi na testovani udalosti a klientu v DB. Viz commit
8166912cdd6a5510550917bd1351b9636ab3356e.
Skript momentalne bezi na warden-dev v mem cronu. Posila emaily na muj a Pavluv email.
Doslo k upraveni sloupce requestor v DB na emailove adresy. Muzeme zacit pouzivat primo emaily z DB a zasilat informace odpovednym lidem.
Viz email Uprava sloupce 'requestor' na email od Pavla z 26.2.
... sloupec requestor je na warden a warden-dev upravený na příslušné emaily.
...
Kubo, je to tím pádem připravené na rozesílání varování lidem, až dotáhneme skript, ...
Nova verze je submitnuta v git a uz chvilu ji testuji na warden-dev. Jedine co se mi zatim nelibi , je ze dotazy trvaji velmi dlouho. Mozna je treba zvazit indexaci nekterych sloupecku. Zkusim o tom dale premyslet.
- Status changed from New to Resolved
Po zacleneni do kodu serveru nastavuju Vyreseno. Pokud bude vse OK, lze zavrit.
- Status changed from Resolved to Closed
Also available in: Atom
PDF